Godišnji izvještaj
Godišnji izvještaj o radu Osnovnog suda u Novom Gradu za 2017.g
OSNOVNI SUD U NOVOM GRADU
Broj: 076-0-Su-18-000045
Dana, 12.01.2018. godine
GODIŠNJI
IZVJEŠTAJ O RADU OSNOVNOG SUDA U NOVOM GRADU ZA 2017. GODINU
-
OSVRT NA ORGANIZACIJU I KADROVSKU OSPOSOBLJENOST SUDA
Tokom
2017. godine Osnovni sud u Novom Gradu bio je u potpunosti kadrovski popunjen
sa predviđenim brojem sudija.
OSTVARENJE
NORME U IZVJEŠTAJNOM PERIODU
Pojedinačno
ostvarena norma po sudijama za period od 01.01. do 31.12.2017. godine iznosi:
-
Sudija Šipka Ljiljana 94,82 %
-
Sudija Radulj Tatjana 85,53 %
-
Sudija Radulović Miloš 69,72 %
-
Sudija Čulić Ljiljana 64,66 %
-
Sudija Đajić Miodrag (predsjednik suda) 135,35 % sudijske norme
(propisana mjesečna norma za predsjednika suda je 50 % sudijske norme tako da
ukupan procenat ostvarene norme predsjednika suda u konkretnom slučaju iznosi
270,7 %).
Ostvareni
procenat kolektivne norme u Osnovnom sudu u Novom Gradu tokom 2017. godine
zbrajanjem navedenih podataka iznosi 117,086 %.
Navedeni
statistički podaci o ostvarenoj normi su dobijeni zbrajanjem podataka o ostvarenoj
normi za svakog sudiju koji su sadržani u CMS sistemu sa podacima o ostvarenoj
normi na predmetima koji nisu zavedeni u CMS sistem (komunalni predmeti).
Iz
navedenih podataka vidljivo je da pojedine sudije ne postižu punu normu u radu
na sudskim predmetima. Razlog tome je trend opadanja broja novih predmeta
odnosno smanjen priliv novih predmeta u sudu a što postepeno zahvata sve
referate u sudu.
-
OSTVARENI KVALITET RADA U IZVJEŠTAJNOM PERIODU
Ukupan
broj donijetih odluka u sudu na koje se može uložiti pravni lijek iznosi 2066.
Ukupan
broj potvrđenih odluka iznosi 119, ukupan broj preinačenih odluka iznosi 19, a
ukupan broj ukinutih odluka iznosi 29.
Sudija
Radulj Tatjana imala je 32 potvrđene odluke, 6 preinačenih odluka i 4 ukinute
odluke.
Sudija
Šipka Ljiljana imala je 25 potvrđenih odluka i 4 ukinute odluke.
Sudija
Čulić Ljiljana imala je 15 potvrđenih odluka, 3 preinačene odluke i 4 ukinute
odluke.
Sudija
Radulović Miloš imao je 12 potvrđenih odluka, 4 preinačene odluke i 10 ukinutih
odluka.
Predsjednik
suda Đajić Miodrag imao je 35 potvrđenih odluka, 6 preinačenih odluka i 7
ukinutih odluka.
-
OSTVARENI REZULTATI U IZVJEŠTAJNOM PERIODU U POGLEDU RJEŠENIH I
NERJEŠENIH PREDMETA
I
u toku 2017. godine na kraju izvještajnog perioda vidljivo je da je smanjen
broj nezavršenih predmeta na svim referatima.
Tako
je na P referatu broj nezavršenih predmeta smanjen sa 107 na 51, na Rs referatu
sa 30 na 5, na I referatu sa 1137 na 611, na Ip referatu sa 44 na 28, na R1
referatu sa 39 na 23, na V referatu sa 14 na 8, na Mal referatu sa 244 na 60 i
na Pr referatu sa 45 na 16.
Izuzetak
je ostavinski referat gdje je broj nezavršenih predmeta povećan sa 144 na 203
što se desilo iz objektivnih razloga budući da je najveći broj ostavinskih
predmeta ustupljen notarima saglasno odredbama Zakona o vanparničnom postupku
te sudije koje su zadužene sa tim predmetima nisu u mogućnosti uticati na
brzinu rješavanja tih predmeta osim slanja povremenih urgencija notarima ili
Notarskoj komori.
-
OSTVARENI REZULTATI U RADU NA STARIM PREDMETIMA
Vezano
za postupanje po starim sudskim predmetima u sudu su u potpunosti poštovane
smjernice postavljeno od strane VSTV BiH te je sačinjen Plan rješavanja
predmeta.
Redovno
su održavane sjednice sudijskog kolegija gdje je praćena realizacija Plana
rješavanja predmeta a sudije su konstantno upozoravane na obavezu poštivanja
osnovnog principa a to je da se predmeti rješavaju po starosti inicijalnog akta
te da se preduzimaju sve mjere da se spriječi eventualno zastupanje zastare u
sudskim predmetima.
Od
strane predsjednika suda Viskom sudskom tužilačkom vijeću BiH su redovno
dostavljeni zapisnici sa sastanaka sudijskog kolegija vezano za praćenje
realizacije Plana rješavanja predmeta.
Realizacija
Plana rješavanja predmeta iznosi 87,98 %.
Od
ukupnog broja od 657 predmeta obuhvaćenih planom tokom 2017. godine završeno je
578 predmeta a ostalo je nezavršeno 79 predmeta.
Postupajući
po Planu rješavanja predmeta završen je 1 predmet iz 2007. godine, 4 predmeta
iz 2008. godine, 7 predmeta iz 2009. godine, 7 predmeta iz 2010. godine, 18
predmeta iz 2011. godine, 11 predmeta iz 2012. godine, 13 predmeta iz 2013.
godine, 23 predmeta iz 2014. godine, 86 predmeta iz 2015. godine i 408 predmeta
iz 2016. godine.
Od
ukupno nezavršenih 79 predmeta iz Plana 1 je predmet iz 1986. godine, 1 predmet
iz 2008. godine, 2 predmeta iz 2009. godine, 5 predmeta iz 2010. godine, 5
predmeta iz 2011. godine, 1 predmet iz 2012. godine, 5 predmeta iz 2013.
godine, 10 predmeta iz 2014. godine, 28 predmeta iz 2015. godine i 21 predmeta
iz 2016. godine.
Najslabija
realizacija Plana rješavanja predmeta je na izvršnom referatu a iz razloga
objektivnih okolnosti a to je opštepoznata činjenica loše ekonomske situacije
na ovim područjima pa se naplata potraživanja u velikom broj predmeta vrši u
mjesečnim ratama saglasno materijalnim mogućnostima dužnika što predlažu i sami
povjerioci a izvršni predmeti u tom slučaju mogu se iznijeti završenim tek
nakon što se u potpunosti naplati glavno potraživanje sa kamatama i troškovima
postupka.
-
PROSJEČNO TRAJANJE POSTUPKA NA SVIM REFERATIMA
Prosječno
trajanje postupka u predmetima Mal referata iznosi 167 dana, u radnim sporovima
175 dana, u bračnim sporovima po tužbi 179 dana, u bračnim sporovima po
prijedlogu 117 dana, u sporovima izdržavanja 211 dana, u obligaciono-pravnim
sporovima 249 dana, u stvarno-pravnim sporovima 270 dana.
Što
se tiče predmeta izvršnog postupka prosječno trajanje izvršnih predmeta koja se
tiču izvršenja na novčanim potraživanjima je 1101 dan, a u predmetima ili
isporuke i predaje pokretnih stvari 560 dana, u predmetima izvršenja na
novčanim potraživanjima - plata prosječno trajanje postupka je 831 dan, u
izvršnim predmetima vezano za izvršenje na novčanim potraživanjima –
transakcijski račun prosječno trajanje postupka je 202 dana, u izvršnim
predmetima koja se odnosi na potraživanje da se preda nepokretnost prosječno
trajanje postupka je 361 dan, a u izvršnim postupcima vezano za izvršenje na nepokretnostima
prosječno trajanje postupka je 437 dana, prosječno trajanje postupka u izvršnim
predmetima izvršenja na pokretnim stvarima je 442 dana.
Prosječno
trajanje postupka u predmetima dioba i uređenja međa je 302 dana, a u postupku
raspravljanja zaostavštine 126 dana.
Prosječno
trajanje postupka u krivičnim predmetima izdavanja kaznenog naloga je 67 dana,
u prvostepenom krivičnom postupku (Kps) 141 dan, u prvostepenom redovnom
krivičnom postupku 324 dana.
Prosječno
trajanje postupka u prekršajnim predmetima je 45 dana.
Slučajevi
dugog trajanja postupka česti su na izvršnom referatu a uzrokovani su
objektivnim okolnostima (teška naplativost potraživanja zbog loše ekonomske
situacije te opšte nezaposlenosti).
U
parničnim predmetima koji se odnose na sporove vezano za naknadu štete i
obligaciono-pravne sporove česti slučajevi predlaganja dokaza izvođenjem
vještačenja gdje nerijetko bude predloženo i više vještačenja u jednom predmetu
što objektivno utiče na dužinu trajanja postupka.
U
postupcima razvrgnuća suvlasničke zajednice objektivne okolnosti koje utiču na
dužinu trajanja postupka su u mnogo slučajeva veliki broj stranaka odnosno
velike suvlasničke zajednice gdje postoje teškoće oko pozivanja svih diobnika.
Procesne
okolnosti koje često uzrokuju produženje postupka su nedostupnost stranka u
smislu nepotpunih adresa, nemogućnost uručenja sudskih pismena zbog neažurnog
postupanja zaposlenika pošte, izbjegavanja prijema poziva suda optuženog u
krivičnim postupcima i slično.
-
ZASTARE PREDMETA
Zastarjelost
je nastupila u četiri krivična predmeta:
-
u predmetu 76 0 K 010418 17 Kv 4 nastupila je zastarjelost
izvršenja kazne zatvora u trajanju od 10 dana;
-
u predmetu 76 0 K 005735 17 K 3 došlo je do nastupanja apsolutne
zastare krivičnog gonjenja;
-
u predmetu 76 0 K 006819 10 K došlo je do nastupanja apsolutne
zastare krivičnog gonjenja;
-
u predmetu 76 0 K 012777 13 K obustavljen je krivični postupak zbog
apsolutne zastare krivičnog gonjenja.
U
svim navedenim predmetima postupajući sudija je obavijestio predsjednika
suda te dostavio obrazložene razloge
nastupanja zastare a predsjednik suda je vezano za sve navedene predmete
dostavio obavijest Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH uz obrazloženje
postupajućeg sudije, te odluku koja je donesena usljed nastupanja
zastarjelosti.
U
dva prekršajna predmeta (76 0 Pr 025260 17 Ils i 76 0 Pr 025098 17 Ils) došlo
je do nastupanja apsolutne zastarjelosti izvršenja prekršajne sankcije, o čemu
je postupajući sudija obavijestio predsjednika suda, a ovaj je dostavio
obavijest Visokom sudskom i tužilačkom vijeću BiH vezano za nastupanje
zastarjelosti.
U
22 prekršajna predmeta nastupila je apsolutna zastara izvršenja prekršajnih
sankcija.
Predsjedniku
suda dostavljen je detaljan izvještaj vezano za nastupanje zastare. Razlozi
nastupanja zastara su objektivne okolnosti odnosno sud je poduzimao sve
raspoložive mjere tj. Zakonom propisane radnje u cilju izvršenja prekršajnih
sankcija ali je do zastara i pored toga došlo
budući da sud nema zakonskih mogućnosti da primora stranke odnosno lica
kojima je u prekršajnom postupku izrečena sankcija da plate dug.
Predsjednik
suda:
Đajić Miodrag