Zakon o slobodi pristupa informacijama BiH
Godina IV - Broj 28, Petak, 17. studenoga 2000. godine
Na temelju
članka IV 4. a) Ustava Bosne i Hercegovine, Parlamentarna skupština BiH, nasjednici Zastupni
čkog doma održanoj 18. listopada 2000. i na sjednici Doma narodaodržanoj 23.listopada 2000., usvojila je
ZAKON
O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA U BOSNI I HERCEGOVINI
ODJELJAK I UVODNE ODREDBE
Č
lanak 1. Cilj1. Cilj ovoga zakona je:
a) ustanoviti da informacije pod kontrolom javnoga tijela predstavljaju javno dobro od
vrijednosti i da javni pristup ovim informacijama promovira ve
ću otvorenost iodgovornost tih javnih tijela, te da su ove informacije neophodne za demokratski proces;
b) ustanoviti da svaka osoba ima pravo pristupa ovim informacijama u najve
ćoj mogućojmjeri sukladno javnom interesu, te da javna tijela imaju odgovaraju
ću obvezuobjavljivanja informacije; i
c) omogu
ćiti svakoj fizičkoj osobi da zatraži izmjenu, i daje komentar na svoje osobneinformacije pod kontrolom javnog tijela.
Č
lanak 2. TumačenjeOvaj zakon se tuma
či kako bi olakšao i promovirao u najvećoj mjeri i bez odlaganjaobjavljivanje informacija pod kontrolom javnog tijela po najnižoj prihvatljivoj cijeni.
Č
lanak 3. DefinicijeU smislu ovoga zakona,
1. “informacija“ je svaki materijal kojim se prenose
činjenice, mišljenja, podaci ili bilokoji drugi sadržaj, uklju
čujući svaki preslik ili njegov dio, bez obzira na oblik ilikarakteristike, kao i na to kada je sa
činjena i kako je klasificirana.2. “javno tijelo“ je svako tijelo u Bosni i Hercegovini kako slijedi:
a) izvršno tijelo;
b) zakonodavno tijelo;
c) sudsko tijelo;
d) tijelo koje obavlja javnu funkciju a imenovano je ili ustanovljeno sukladno zakonu;
e) bilo koje drugo upravno tijelo;
f) pravna osoba koja je u vlasništvu ili koju kontrolira javno tijelo.
3. “kontrola“ zna
či ili raspolaganje informacijama ili kontroliranje pristupainformacijama.
4. “osobna informacija“ je svaka informacija što se odnosi na fizi
čku osobu koja se možeizravno ili posredno identificirati
činjenicama kao što su, ali nije ograničeno naidentifikacijski broj ili fizi
čki, mentalni, ekonomski, etnički, vjerski, kulturni ili socijalniidentitet te osobe.
5. “nadležno javno tijelo“ je javno tijelo koje ima kontrolu nad traženom informacijom, a
to je javno tijelo koje je sa
činilo informaciju ili za koga je sačinjena informacija. Ako sejavno tijelo koje je sa
činilo informaciju ili za koga je sačinjena informacija ne možeutvrditi, onda je nadležno ono javno tijelo
čija je funkcija najbliža traženoj informaciji.ODJELJAK II PRISTUP INFORMACIJAMA
Č
lanak 4. Pravo pristupaSvaka fizi
čka i pravna osoba ima pravo pristupa informacijama koje su pod kontrolomjavnoga tijela, a svako javno tijelo ima odgovaraju
ću obvezu objaviti takve informacije.Ovo pravo pristupa podliježe samo formalnim radnjama i ograni
čenjima kako je utvrđenou ovom zakonu.
Č
lanak 5. Utvrđivanje izuzetka1. Na osnovu ispitivanja svakog pojedina
čnog slučaja, izuzetak od objavljivanja traženeinformacije se utvr
đuje samo ako nadležni javni organ:a) utvrdi izuzetak u smislu
čl. 6., 7. ili 8. za cijelu informaciju ili dio informacije; ib) odredi, nakon obavljenog ispitivanja javnog interesa u smislu
članka 9., daobjavljivanje informacije nije od javnog interesa.
Č
lanak 6. Izuzeci u vezi sa funkcijama javnih tijela1. Nadležno javno tijelo može utvrditi izuzetak u slu
čajevima kada se otkrivanjeminformacije osnovano može o
čekivati izazivanje značajne štete po legitimne ciljevesljede
ćih kategorija u Bosni i Hercegovini:a) vanjska politika, interesi obrane i sigurnosti, kao i zaštita javne sigurnosti;
b) interesi monetarne politike;
c) spre
čavanje kriminala i svako otkrivanje kriminala; id) zaštita procesa donošenja odluke od strane javnog tijela u davanju mišljenja, savjeta ili
preporuka od strane javnog tijela, zaposlene osobe u javnom tijelu, ili svake osobe koja
vrši aktivnosti za ili u ime javnog tijela, a ne obuhvata
činjenične, statističke, naučne ilitehni
čke informacije.Č
lanak 7. Izuzetak glede povjerljivih komercijalnih informacijaKada nadležno javno tijelo opravdano utvrdi da zahtjev za pristup informacijama
uklju
čuje povjerljive komercijalne interese treće strane, nadležno će javno tijelo pohitnome postupku dopisom obavijestiti tre
ću stranu o pojedinostima zahtjeva. Uobavijesti se upu
ćenoj dopisom informira treća strana o neposrednom objavljivanjuinformacija, ukoliko tre
ća strana, u roku od 15 dana od prijema dopisa, ne odgovoridopisom da takve informacije smatra povjerljivim i navede razloge za štetu koja bi
proistekla iz objavljivanja informacija. Nakon prijema takvoga odgovora nadležno
ćejavno tijelo utvrditi izuzetak.
Č
lanak 8. Izuzetak kod zaštite privatnostiNadležno
će javno tijelo utvrditi izuzetak kad opravdano utvrdi da tražene informacijeuklju
čuju osobne interese koji se odnose na privatnost treće osobe.Č
lanak 9. Ispitivanje javnog interesa1. Nadležno
će javno tijelo objaviti traženu informaciju, bez obzira na utvrđeni izuzetak usmislu
čl. 6., 7. ili 8., ako je to opravdano javnim interesom i uzeti u obzir svaku korist isvaku štetu koji mogu proiste
ći iz toga.2. U donošenju odluke da li je objavljivanje informacija opravdano javnim interesom,
nadležno
će javno tijelo razmotriti okolnosti kao što su, ali nisu ograničene na, svakonepoštivanje zakonske obveze, postojanje bilo kakvog prijestupa, sudsku pogrešku,
zloupotrebu vlasti ili nemar u vršenju službene dužnosti, neovlašteno korištenje javnih
fondova, ili opasnost po zdravlje ili sigurnost pojedinca, javnosti ili okoline.
3. Ako je utvr
đeno da je objavljivanje traženih informacija koje je nadležno javno tijeloutvrdilo kao izuzetak u smislu
čl. 7. ili 8., u javnom interesu, nadležno će javno tijelodopisom izvijestiti tre
ću stranu da će informacije biti objavljene po isteku roka od 15dana od dana prijema dopisa. Tre
ća će strana dopisom biti obaviještena o pravu na žalbu,nadležnom tijelu kome žalba treba biti podnesena, uz neophodne informacije u vezi sa
obra
ćanjem takvom tijelu, kao i krajnji rok i troškove za podnošenje žalbe. Treća ćestrana tako
đer dopisom biti informirana o pravu obraćanja ombudsmenu, a ovaj će dopissadržiti sve prijeko potrebne informacije za obra
ćanje ovom uredu.Č
lanak 10. Razdvajanje informacija na dijeloveAko je dio traženih informacija utvr
đen kao izuzetak, nadležno će javno tijelo izdvojititakav dio i objaviti ostatak informacija, osim ako usljed ovog razdvajanja informacije
nisu postale nerazumljive.
ODJELJAK III POSTUPAK PRISTUPA INFORMACIJAMA
Č
lanak 11. Podnošenje zahtjeva1. Zahtjevi se za pristup informacijama podnose onom javnome tijelu za koje podnositelj
zahtjeva smatra da ima nadležnost.
2. Zahtjev za pristup informacijama mora:
a) biti u pisanoj formi, napisan na jednom od zvani
čnih jezika Bosne i Hercegovine;b) sadržavati dovoljno podataka o prirodi i/ili sadržaju informacija, kako bi se omogu
ćiloda javno tijelo provede redovite djelatnosti u cilju pronalaženja zahtijevanih informacija;
i
c) navesti ime podnositelja zahtjeva, kao i adresu podnositelja zahtjeva.
3. Zahtjev za pristup osobnoj informaciji, mora, pored ispunjavanja uvjeta iz stavka 2.
biti sa
činjen samo od strane fizičke osobe na koju se isti odnosi, ili od strane zakonskogzastupnika podnositelja zahtjeva ili od osobe koju je podnositelj zahtjeva ovlastio u
pisanoj formi za pristup informaciji. Ako je zahtjev sa
činila osoba na koju se odnosi, ovaosoba
će potpisati zahtjev i pokazati svoj zakonom utvrđen osobni dokument sfotografijom. Ako je zahtjev sa
činio zakonski zastupnik podnositelja zahtjeva ili osobaovlaštena za pristup informaciji, ta osoba
će potpisati zahtjev, pokazati svoj zakonomutvr
đen osobni dokument s fotografijom, dokaz o zakonskom zastupanju ili punomoć,kao i preslik zakonom utvr
đenog osobnog dokumenta podnositelja zahtjeva.4. Javni organ ne
će ispitivati, niti zahtijevati razloge opravdanosti zahtjeva.Č
lanak 12. Nemogućnost postupanja sukladno zahtjevu1. Ako javno tijelo nije u mogu
ćnosti da udovolji zahtjevu zbog nedostatka formalnihuvjeta koji su predvi
đeni st. 2. i 3. članka 11., on će što je prije moguće, ali najkasnijeosam dana od prijema zahtjeva pismeno obavijestiti podnositelja zahtjeva kada je takvo
obavještenje mogu
će, da zahtjev ne može biti obrađen iz navedenog razloga. Ovaj dopisć
e obavijestiti podnositelja o mogućnosti podnošenja žalbe, određenom tijelu kome žalbatreba biti upu
ćena, uključujući neophodne podatke za kontaktiranje takvoga tijela, kao itroškove podnošenja žalbe. Dopis
će također, obavijestiti podnositelja zahtjeva o pravuobra
ćanja ombudsmenu, a sadržavat će i sve neophodne kontaktne informacije.2. Za zahtjeve koji nisu sukladni
članku 11. 2. b) obavijest iz stavka 1. će takođersadržavati sva specifi
čna pitanja koja mogu razjasniti zahtjev, kao i preslik vodiča usmislu
članka 20.a).3. Dopis predvi
đen ovim člankom će obavijestiti podnositelja zahtjeva da će sepreina
čeni zahtjev tretirati kao novi zahtjev.Č
lanak 13. Određivanje nadležnog javnog tijela1. Ako javno tijelo koje primi zahtjev nije nadležno javno tijelo, ono
će, u roku od osamdana od dana prijema zahtjeva, proslijediti zahtjev nadležnome javnom tijelu i dopisom o
tome izvijestiti podnositelja zahtjeva. Zahtjev se ne proslije
đuje ako se u navedenomvremenskom razdoblju utvrdi da je tražena informacija pod kontrolom javnoga tijela koje
je primilo zahtjev, a nadležno javno tijelo, nakon što je informirano o pojedinostima
ovoga zahtjeva, nema prigovora da javno tijelo koje je primilo zahtjev obradi takav
zahtjev. Javno tijelo koje je primilo zahtjev smatra se nadležnim javnim tijelom i
obra
đuje zahtjev u smislu članka 13.2. Ako se ne može utvrditi sjedište nadležnoga javnog tijela, a u slu
čaju kad javno tijelokoje primi zahtjev ima kontrolu nad traženom informacijom, javno tijelo koje je primilo
zahtjev se smatra nadležnim javnim tijelom. Ako se ne može utvrditi sjedište nadležnoga
javnog tijela, a u slu
čaju kada javno tijelo koje je primilo zahtjev nema kontrolu nadtraženom informacijom, javno tijelo koje je primilo zahtjev
će u vremenskom razdobljuutvr
đenom u stavku 1. dopisom izvijestiti podnositelja zahtjeva da zahtjev ne može bitiobra
đen iz ovoga razloga.Č
lanak 14. Postupanje nadležnoga javnog tijela po prijemu zahtjeva1. Po prijemu zahtjeva za pristup informaciji nadležno javno tijelo poduzima sve
potrebne mjere da prikupi zahtijevane informacije, i razmotri sve
činjenice i okolnostikoje su zna
čajne za obradu zahtjeva.2. Ako se odobri pristup informaciji, bilo djelimi
čnoj ili cijeloj, nadležno javno tijelodopisom o tome informira podnositelja zahtjeva. Dopisom se:
a) obavještava podnositelj zahtjeva o mogu
ćnosti osobnog pristupa informacijama uprostorijama nadležnoga javnog tijela; i/ili
b) obavještava podnositelj zahtjeva o mogu
ćnosti umnožavanja, troškovimaumnožavanja, te da se umnožavanje podnositelju zahtjeva osigurava nakon izvršene
uplate. Kad je umnožavanje informacije veoma složeno ili dugotrajno, umnožavanje se
osigurava podnositelju zahtjeva u vrijeme koje je prihvatljivo i za podnositelja zahtjeva i
za nadležno javno tijelo; ili
c) prilaže preslik tražene informacije kada se ista osigurava besplatno u smislu
članka 16.3. Ako se odbije pristup informaciji, bilo djelimi
čnoj ili cijeloj, nadležno javno tijelodopisom o tome informira podnositelja zahtjeva. Dopis:
a) sadrži zakonski temelj za status izuze
ća informacije, uz navode odredaba članakaovoga zakona na koje se poziva, kao i sva materijalna pitanja koja su važna za odluku, što
uklju
čuje i uzimanje u obzir faktora javnoga interesa; ib. informira podnositelja zahtjeva o pravu podnošenja žalbe odre
đenome tijelu, a štouklju
čuje prijeko potrebne podatke za kontaktiranje takvoga tijela, krajnji rok zapodnošenje žalbe kao i troškove podnošenja žalbe. Ova obavijest upu
ćuje podnositeljazahtjeva na pravo da se obrati ombudsmenu i sadrži prijeko potrebne podatke za
kontaktiranje sa ovim uredom.
4. Dopisi predvi
đeni st. 2. i 3. će biti upućeni što je prije moguće, a najkasnije 15 dana oddana prijema zahtjeva. Za zahtjeve koji se obra
đuju u smislu članka 7. i/ili čl. 9. 3. ovajrok se produžava za vremensko razdoblje utvr
đeno odredbama tih članaka. Podnositeljzahtjeva
će dopisom, a po hitnom postupku, biti informiran o produžetku roka kao i orazlozima toga produženja.
Č
lanak 15. Jezik na kojem su informacije dostupne1. Pristup informaciji
će biti osiguran na jednom od zvaničnih jezika u Bosni iHercegovini; kao i na originalnom jeziku koji je razli
čit od jednog od zvaničnih jezika uBosni i Hercegovini, ako je to mogu
će i razumno učiniti.2. Nadležno javno tijelo nije dužno prevoditi zahtijevanu informaciju s jednoga na drugi
službeni jezik u Bosni i Hercegovini.
Č
lanak 16. Troškovi umnožavanjaNadležno javno tijelo ne napla
ćuje naknade ili takse za podnošenje zahtjeva ili za pisaneobavijesti u smislu ovog zakona. Cijene se odre
đuju samo za usluge umnožavanja, autvr
đuje ih Vijeće ministara u svojoj odluci koja se donese u smislu ovoga zakona. Zastandardnu se veli
činu preslika prvih deset stranica ne naplaćuje.ODJELJAK IV OSOBNE INFORMACIJE
Č
lanak 17. Pravo na izmjenu ili davanje komentara na osobne informacije1. Svaka osoba ima pravo osigurati da njene osobne informacije koje su pod kontrolom
javnoga tijela budu to
čne ili, u odnosu na svrhu prikupljanja ili korištenja informacija, dabudu aktualne, kompletne, relevantne za zakonsku namjenu zbog koje su pohranjene, te
da na bilo koji drugi na
čin nisu pogrešne.2. Nakon odobravanja pristupa li
čnim informacijama, podnositelj zahtjeva može postupitiu smislu stavka 1., tako što podnosi:
a) zahtjev za izmjenu. Zahtjev za izmjenu može se odbiti samo ako nadležno javno tijelo
opravdano utvrdi da informacije na koje se zahtjev odnosi ispunjavaju uvjete iz stavka 1.
Ako je zahtjev odba
čen, nadležno javno tijelo dopisom o tome obavještava podnositeljazahtjeva, a ovaj dopis mora ispunjavati uvjete utvr
đene u članku 14.3. b); ovog zakonai/ili
b) komentar koji se dodaje na osobne informacije. Komentar mora potpisati podnositelj
zahtjeva, te se mora odnositi na informacije na koje se dodaje. Nadležno javno tijelo što
je prije mogu
će, ali najkasnije 15 dana od dana prijema komentara dopisom obavještavapodnositelja zahtjeva da je takav komentar dodat informacijama.
ODJELJAK V ODGOVORNOSTI JAVNIH TIJELA
Č
lanak 18. Dužnost pomaganjaJavno tijelo poduzima sve potrebne mjere pomo
ći svakoj fizičkoj ili pravnoj osobi kojatraži da ostvari bilo koje pravo u smislu ovoga zakona.
Č
lanak 19. Dužnosnik za informiranjeSvako javno tijelo imenuje dužnosnika za informiranje koji obra
đuje zahtjeve sačinjenesukladno ovom zakonu. Nakon imenovanja dužnosnika za informiranje, njegovo ime i
podaci za kontaktiranje se dostavljaju ombudsmenu.
Č
lanak 20. Obveza dostavljanja1. Svako javno tijelo dostavlja:
a) vodi
č kojim se svakoj osobi omogućava pristup informacijama pod kontrolom javnogatijela uklju
čujući, ali nije ograničeno na, informacije potrebne za obraćanje javnom tijelui njegovom dužnosniku za informiranje, bitne elemente postupka podnošenja zahtjeva,
zajedno sa uzorkom zahtjeva u pisanoj formi, informacije o kategorijama izuzetaka,
postupku pristupa informacijama, troškovima umnožavanja, pristupu pravnom lijeku, i
svim bitnim rokovima. Vodi
č također upućuje na indeks registar kako je utvrđeno ustavku 1.b), kao i na na
čin pristupa registru. Vodič se dostavlja ombudsmenu, svakojjavnoj i pravnoj knjižnici u Bosni i Hercegovini i kada je mogu
će putem interneta, adostupan je na zahtjev. Ovaj vodi
č je besplatan.b) indeks registar vrsta informacija koje su pod kontrolom javnoga tijela, oblik u kojem
su informacije na raspolaganju, kao i podatke o tome gdje se može pristupiti tim
informacijama. Ovaj indeks registar se stavlja na raspolaganje u smislu obveze o
dostavljanju kako je utvr
đeno u stavku a).c) statisti
čke podatke, po tromjesečnom prikazu, koji se odnose, ali nisu ograničeni nabroj primljenih zahtjeva, vrstu traženih informacija, utvr
đene izuzetke, kao i odluke kojese donesu u toku postupka, te kona
čne odluke. Ovi statistički podaci se dostavljajuParlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine i ombudsmenu, a dostupne su na zahtjev.
d) izvještaj, najmanje godišnji, u kojem se detaljno navode funkcije, politika, poslovi i
organizacijska struktura i financijski poslovi javnoga tijela, što uklju
čuje, ali nijeograni
čeno na njegov predloženi budžet i godišnji financijski izvještaj koji sadrži detaljeo ostvarenim prihodima i rashodima u prethodnoj godini. Ovaj izvještaj se podnosi
Parlamentarnoj Skupštini Bosne i Hercegovine i dostupan je na zahtjev.
ODJELJAK VI OMBUDSMEN
Č
lanak 21. OmbudsmenOmbudsmen za Bosnu i Hercegovinu obnašat
će svoje funkcije u smislu ovog zakona, asukladno njegovu mandatu i odgovornostima, kako je to utvr
đeno člankom II., stavak 1.Ustava Bosne i Hercegovine i Aneksom 6. Op
ćega okvirnog sporazuma za miru Bosni iHercegovini, kao i sukladno svim kasnije donesenim propisima, koji reguliraju njegovu
nadležnost i odgovornosti.
Č
lanak 22. Akivnosti ombudsmena1. U obnašanju funkcija u smislu ovoga zakona ombudsmen za Bosnu i Hercegovinu
možeinter alia razmatrati:
a. sa
činjavanje i dostavljanje informacija, kao što su vodiči i opće preporuke zaolakšavanje provo
đenja i primjenu ovoga zakona;b) uklju
čivanje u godišnji izvještaj posebnoga dijela koji se odnosi na njegove aktivnostiu smislu ovoga zakona, i
c) predlaganje uputstava o primjeni ovoga zakona svim nadležnim ministarstvima unutar
Bosne i Hercegovine, u suradnji sa institucijama ombudsmena u Federaciji Bosne i
Hercegovine i Republici Srpskoj.
ODJELJAK VII ZAVRŠNE ODREDBE
Č
lanak 23. Pravo na žalbu1. Svaki podnositelj zahtjeva ima pravo podnijeti žalbu u upravnome postupku na svaku
odluku donesenu u smislu ovoga zakona rukovoditelju javnoga tijela koji je donio
odluku. U razmatranju takve žalbe, rukovoditelj javnoga tijela primjenjuje op
ćazajedni
čka načela iz zakona koji reguliraju oblast uprave, a navedeni su u članku 26. 1.2. Nijednom se odredbom ovoga zakona ne onemogu
ćuje pravo fizičke ili pravne osobeda se žali u upravnom postupku ili osigura razmatranje od strane suda.
Č
lanak 24. SuradnjaSvako javno tijelo u Bosni i Hercegovini je dužno pružiti pomo
ć javnim tijelima uentitetima kad primjena odgovaraju
ćih zakona o pristupu informacijama zahtijevanjihovu suradnju.
Č
lanak 25. Odgovornost za primjenu Zakona1. Vije
će ministara poduzima sve odgovarajuće mjere, uključujući, ali bez ograničenja nadonošenje odluka, radi osiguranja propisnog i efikasnog provo
đenja ovoga zakona.2. Vije
će ministara će, u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga zakona,donijeti odluku kojom se reguliraju troškovi umnožavanja u smislu
članka 16, te potpisatizajedni
čki dogovor s vladama entiteta u cilju primjene članka 24.Č
lanak 26. Ovaj zakon u odnosu na druge zakone1. U cilju ovog zakona, op
ća zajednička načela zakona koji reguliraju oblast uprave, kaošto su Zakoni o upravi i Zakoni o upravnim postupcima Federacije Bosne i Hercegovine i
Republike Srpske primjenjuju se sve dok ista pitanja ne budu regulirana ovim zakonom.
2. Ovim zakonom se ne umanjuju prava i obveze osoba koje se odnose na pristup
informacijama kako je regulirano Zakonima o sudskom postupku, uklju
čujući dokaznipostupak, sukladno zakonima koji se odnose na profesionalne povlastice utvr
đenezakonom, ili sukladno Zakonima o administrativnim taksama, uklju
čujući takse zapribavljanje originalne dokumentacije, a izuzimaju
ći takse za podnošenje zahtjeva ilidonošenja odluke.
3. Svako kršenje ovoga zakona podliježe sankcijama sukladno Krivi
čnim zakonima,Zakonima o prekršajima i Zakonima iz oblasti uprave, i sukladno drugim zakonima koji
su važe
ći na teritoriju Bosne i Hercegovine.4. Zakonski akti koji se usvoje nakon ovoga zakona, a
čija svrha nije izmjena ovogazakona, ne
će ograničiti prava i obveze koje su utvrđene ovim zakonom.Č
lanak 27. Prijelazne odredbe1. U toku prva tri mjeseca nakon stupanja na snagu ovoga zakona, javno tijelo može
zahtijevati produženje rokova predvi
đenih u čl. 12. i 14. 4. za 15 dana. Ako je takvoproduženje zahtijevano, javno tijelo koje traži produženje o tome dopisom obavještava
podnositelja zahtjeva i zainteresirane strane u okviru prvobitno odre
đenih rokova.2. Svako javno tijelo u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga zakona
dužno je primijeniti
članak 20.a) i b).Č
lanak 28. Stupanje na snaguOvaj zakon stupa na snagu osmog dana nakon objavljivanja u “Službenom glasniku
Bosne i Hercegovine“.
PS BIH broj 57/'00 23.listopada 2000. godine Sarajevo
Predsjedatelj Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH mr.Vladimir Šolji
ć, v. r.Predsjedatelj Zastupni
čkog doma Parlamentarne skupštine BiH dr.Halid Genjac, v. r.